Nieprawidłowości na kolei trafiły pod nadzór UTK
Najczęstsze naruszenia przepisów dotyczą: PKP Intercity S.A., Inter Cargo sp. z o.o.,
PKP Cargo S.A., Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o.,
STK S.A. i polegały one na niezapewnieniu zgodności procesu utrzymania pojazdów z wymaganiami zawartymi w dokumentacji systemu utrzymania (DSU), braku posiadania i utrzymania pojazdów w oparciu o zatwierdzone przez Prezesa UTK dokumentacje systemu utrzymania pojazdów kolejowych, wadliwości wydania dokumentów - świadectw sprawności technicznej pojazdów.
W związku z tym przeprowadzono kontrole przewoźników kolejowych w zakresie bezpieczeństwa eksploatacji i utrzymania pojazdów kolejowych, wszczęto z urzędu postępowania administracyjne.
Prezes UTK nakazał usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości w celu spełnienia warunków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczne eksploatowanie pojazdów kolejowych, wyłączał z eksploatacji pojazdy kolejowe. W przypadku niewykonania decyzji prezes UTK na podstawie art.66 ust. 2aa ustawy o transporcie kolejowym nakłada karę pieniężną w wysokości do 5000 euro za każdy dzień zwłoki w wykonaniu ww. decyzji.
Celem takich działań jest podnoszenie jakości procesu utrzymania pojazdów kolejowych przez uczestników rynku kolejowego, zwiększenie poziomu bezpieczeństwa eksploatacji pojazdów kolejowych i bezpieczeństwa ruchu kolejowego, zwiększenie poziomu jakości usług świadczonych w transporcie kolejowym.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?