NIK skontrolowała Urząd Lotnictwa Cywilnego
ULC nie potrafił od działających w lotnictwie cywilnym spółek Jet Air i jej następcy OLT Express Regional wyegzekwować dokumentów niezbędnych do oceny wykonywania warunków koncesji.
Do weryfikacji realizacji warunków koncesji zabrakło sprawozdań finansowych potwierdzonych przez biegłego rewidenta, uwierzytelnionych kopii ubezpieczeń części samolotów oraz informacji o zmianach w strukturze kapitałowej spółek.
Urząd wydał też koncesje dla OLT Express Regional i dla Yes Airways z naruszeniem przepisów prawa. W pierwszym przypadku przy wydawaniu koncesji zabrakło wymaganej prawem weryfikacji oświadczeń członków zarządu spółki OLT Express Regional, w drugim przypadku, określony przez ULC zakres działalności spółki Yes Airways nie odpowiadał zakresowi opisanemu w certyfikacie przewoźnika lotniczego.
Wszystko to - a zwłaszcza brak skutecznego nadzoru - doprowadziło zdaniem NIK do zbyt późnego zawieszenia działalności spółek nierealizujących warunków koncesji. Działania ULC ocenione w wystąpieniu NIK miały miejsce od kwietnia 2011 roku do końca lutego 2012. Badanie ULC w ograniczonym zakresie poprzedzało obecnie prowadzoną kontrolę planową dotyczącą wydawania dokumentów uprawniających do działania w lotnictwie cywilnym.
nik.gov.pl
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?