Otwarcie obwodnicy Krakowa
Oddano do ruchu zmodernizowaną obwodnicę Krakowa. Prace na krakowskiej obwodnicy leżącej w ciągu autostrady A4 trwały od kwietnia 2007 roku i zostały ukończone w terminie. Wartość inwestycji to 152 mln zł. Źródłami finansowania były Krajowy Fundusz Drogowy i budżet państwa. Wykonawcą była firma Mota-Engil SA.
Zakres inwestycji obejmował wzmocnienie nawierzchni najstarszego fragmentu obwodnicy o długości 16,1 km (2 jezdnie) do 115 kN/oś, czyli normy ustalonej w Unii Europejskiej dla głównych korytarzy transportowych. Autostradowa obwodnica pomiędzy Balicami a Opatkowicami była budowana według starych norm w latach 80-tych i 90-tych XX wieku i miała nośność 100 kN/oś. W ramach inwestycji przebudowano pięć węzłów autostradowych (Balice I, Balice II, Mirowski, Sidzina, Tyniecki); zmodernizowano 15 obiektów mostowych w ciągu autostrady, w tym 9 obiektów podwójnych (razem 24) z podniesieniem nośności z klasy B do najwyższej klasy - A; przeprowadzono remont 6 obiektów nad autostradą.
Jeszcze przed Świętami pieszy i rowerzyści będą mogli korzystać z zupełnie nowej kładki wzdłuż stopnia wodnego "Kościuszko". Wzdłuż obwodnicy wybudowano dwustronne ogrodzenie od Balic do Opatkowic, co przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa zapobiegając wtargnięciu na autostradę ludzi i zwierząt, co czasami miało miejsce.
Prace na krakowskiej obwodnicy leżącej w ciągu autostrady A4 trwały od kwietnia 2007 roku i zostały ukończone w terminie. Wartość inwestycji to 152 mln zł. Źródłami finansowania były Krajowy Fundusz Drogowy i budżet państwa. Wykonawcą była firma Mota-Engil SA.
Źródło: www.gddkia.gov.pl
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?