Rozliczenie roczne przez internet prosto jak nigdy dotąd - już działa! PIT-37 bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego
Ministerstwo Finansów uruchomiło usługę elektronicznego rozliczenia PIT-37 przez Internet, bez konieczności potwierdzania go kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Interaktywny formularz za pomocą którego będzie można wypełnić i wysłać zeznanie roczne PIT-37 należy pobrać ze strony http://www.e-deklaracje.gov.pl/. Na stronie tej umieściliśmy również szczegółową instrukcję i najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami.
Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje na ten temat:
Nowa usługa skierowana jest do podatników składających zeznania roczne PIT-37, w tym dla osób rozliczających się wspólnie z małżonkiem. W tym przypadku małżonek składającego zeznanie musi upoważnić go do złożenia zaznania w jego imieniu. Pełnomocnictwo przesyła się w formie papierowej na druku UPL-1 do właściwego naczelnika urzędu skarbowego (urząd, gdzie podatnik ma obowiązek składać dokumenty rejestracyjne). Jeśli pełnomocnictwo jest bezterminowe, nie trzeba wysyłać go ponownie w kolejnych latach. Będzie ono skuteczne, aż do odwołania (druk odwołania OPL-1).
Ministerstwo Finansów chcąc zapewnić bezpieczeństwo świadczonej usługi, wprowadziło bezpłatny podpis elektroniczny oparty na unikatowych cechach podatnika: nazwisko, imię, data urodzenia, numer NIP i PESEL oraz kwota przychodu określona w zeznaniu rocznym lub rozliczeniu podatnika złożonym za 2007 rok.
Podatnicy mogą złożyć zeznanie drogą elektroniczną do końca kwietnia, ale warto pamiętać, że złożenie zeznania przez internet w ostatniej chwili wiąże się z ryzykiem nieotrzymania Urzędowego Poświadczenia Odbioru na czas. Może się tak zdarzyć w przypadku wystąpienia błędów, np. po wpisaniu błędnej kwoty przychodu z ubiegłorocznego zeznania lub rozliczenia. W takim wypadku zeznanie nie zostanie złożone w terminie. Dlatego namawiamy do jak najszybszego złożenia zeznania i nie korzystania z drogi elektronicznej komunikacji z urzędem w ostatniej chwili.
Dowodem i potwierdzeniem terminu złożenia zeznania podatkowego jest Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO), które każdy użytkownik systemu otrzyma po prawidłowym wypełnieniu i przesłaniu formularza zeznania.
Korekty zeznania należy składać drogą papierową.
Pomocą w sprawie procedur składania deklaracji służy Krajowa Informacja Podatkowa czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 - 18:00, pod numerem telefonów: dla stacjonarnych - 0 801 055 055, dla komórkowych - (22) 330 03 30. Pomoc w sprawie problemów technicznych przy obsłudze systemu świadczy Pomoc Techniczna systemu e-deklaracje, czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 17:00. Telefon (22) 694 49 74; e-mail: info.e-deklaracje@mofnet.gov.pl.
Prosimy o uważne zapoznanie się z instrukcją i życzymy udanego wypełniania e-PITów.
Źródło: www.mf.gov.pl
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?