Święty Mikołaj też potrzebuje paragonu
Kiedy możemy dokonać zwrotu? Ile dni mamy na zwrot prezentu zakupionego w internecie? UOKiK przypomina prawa kupującego.
Kiedy kupujemy w internecie mamy prawo zwrócić zakupione towary. I nie musimy podawać przyczyny. W ciągu 10 dni, od momentu otrzymania towaru, musimy jednak poinformować o tym sprzedawcę.
Z tego prawa możemy skorzystać nawet wtedy, gdy otworzyliśmy opakowanie - z wyjątkiem płyt CD, DVD, programów komputerowych. Towar odsyłamy sprzedawcy na własny koszt, ale ten musi oddać koszty wysyłki. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje wtedy, gdy kontrahentem jest drugi konsument oraz gdy kupowaliśmy na aukcji z opcją licytacji. Formularz odstąpienia od umowy można pobrać na stronach UOKiK.
Czy napis w sklepie - zwrotów nie przyjmujemy - jest zgodny z prawem? Niestety w tradycyjnym sklepie tak. Wówczas od decyzji sprzedawcy zależy czy przyjmie zwracany towar czy nie.
Kupując prezenty warto zawsze pamiętać o tym, by wziąć paragon. Może się przydać do tego, by złożyć reklamację. Składamy ją u sprzedawcy i dołączamy dowód zakupu - np. paragon, potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta. Sprzedawca musi przyjąć reklamację konsumenta, nawet wtedy, gdy ten kupował w internecie. O tym, czy zgadza się z naszym żądaniem musi klienta poinformować w ciągu 14 dni. Jak przypomina UOKiK, to konsument, składając reklamację decyduje czy produkt ma być wymieniony, naprawiony czy ma nastąpić zwrot gotówki.
źródło: UOKiK
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?