Twoje działania wpływają na klimat!
Pod tym hasłem rusza ogólnopolska kampania informacyjna Komisji Europejskiej. Na ulicach staną specjalne bilboardy, będzie się można także przekonać, że „troska o klimat zaczyna się w domu", zwiedzając symulującą mieszkanie instalację edukacyjną.
- Kampania informacyjna, którą ogłaszamy, jest częścią wielkiej dyskusji o zmianach klimatycznych. UE zachęca obywateli do działania i mówi: "Stan klimatu zależy także od Ciebie. Masz wpływ na zmianę"- powiedziała Róża Thun, Dyrektor Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce podczas konferencji prasowej, inaugurującej kampanię.
- Gdy każdy z nas zrobi coś dla klimatu i przemnożymy te działania przez liczbę ludzi, będzie to miało ogromne znaczenie. - dodał Przemysław Saleta, ambasador kampanii.
Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach „Partnerstwa dla Klimatu", inicjatywy Ministerstwa Środowiska, która skupia organizacje, działające na rzecz podniesienia społecznej świadomości dot. zmian klimatycznych. - Partnerstwo gromadzi 37 instytucji. W organizowanych przez nas akcjach uczestniczyło do tej pory 27 tysięcy osób, powiedział na dzisiejszej konferencji prasowej Janusz Zaleski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Środowiska.
Jak pokazują najnowsze badania opinii publicznej przeprowadzone przez TNS OBOP na zlecenie Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Warszawie, zdecydowana większość (92%) Polaków uważa, że zmiany klimatyczne stanowią zagrożenie, któremu należy aktywnie przeciwdziałać. Więcej na ten temat na stronie internetowej Przedstawicielstwa.
W ramach kampanii „Twoje działania wpływają na klimat" w różnych miastach Polski zostanie zaprezentowana symulująca mieszkanie instalacja edukacyjna (10:00 - 20:00). Gościem imprezy będzie Przemysław Saleta - ambasador kampanii Komisji Europejskiej w Polsce (14:00 - 17:00)
Warszawa - 16.11 „Złote Tarasy"
Poznań - 17.11 „Centrum M1"
Gdańsk - 22.11. „Galeria Bałtycka"
Lublin - 7.12 Centrum Handlowe „Tesco"
Kraków - 12.12. „Galeria Kazimierz"
Odwiedzający stoisko uzyskają informacje m.in. o tym, ile energii traci się zostawiając urządzenia domowe, takie jak telewizor, czy komputer w funkcji „stand by" (gotowości do użycia), a najmłodsi będą mieli okazję skorzystać ze stoisk komputerowych z grami edukacyjnymi oraz wziąć udział w konkursach plastycznych. Na najlepszych małych grafików czekają cenne nagrody.
Honorowy patronat nad kampanią objął Minister Środowiska Maciej Nowicki. Elementem kampanii informacyjnej są także billboardy i citylighty w 5 polskich miastach. Akcja potrwa do 12 grudnia 2008 r.
Więcej informacji na temat kampanii, zdjęcia oraz nagrania wypowiedzi uczestników konferencji prasowej na stronie Przedstawicielstwa Komisji Europejskie w Polsce.
Czasem nawet drobna zmiana przyzwyczajeń, jak zamiana samochodu na rower, może pomóc przeciwdziałać zmianom klimatu.
Źródło: Komisja Europejska / http://ec.europa.eu
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?