UOKiK karze za nieuczciwą reklamę. Sklep wprowadzał w błąd

Przy zakupie dwóch sztuk - rabat na każdą 60 proc. Rabat udzielany od ceny detalicznej, nie dotyczy kolekcji jesień/zima 2012/2013 - to hasło z wyprzedaży w sklepach obuwniczych Nine West. W rzeczywistości rabat był udzielany od ceny przed wyprzedażą, a nie po obniżce. Za wprowadzenie konsumentów w błąd na właściciela sklepów Nine West, spółkę Apparel, nałożono karę 29 tys. zł.

Postępowanie zostało wszczęte na podstawie zawiadomień konsumentów, którzy skarżyli się na hasła promujące wyprzedaż obuwia w salonach Nine West. Zachęcały do kupna dwóch par w zamian za otrzymanie rabatu od ceny detalicznej. Jak ustalił Urząd, rabat był naliczany nie od ceny na produkcie - czyli tej obniżonej w okresie sezonowej promocji, ale od ceny przed obniżką. W rezultacie konsumenci zostali wprowadzeni w błąd nieprawdziwą informacją o rabacie.

Za wprowadzenie konsumentów w błąd na właściciela sklepów Nine West, spółkę Apparel, nałożona kara wyniosła 29 009 zł. Przedsiębiorca zaprzestał wykorzystywania zakwestionowanej reklamy. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ spółka odwołała się do sądu.

źródło: www.uokik.gov.pl

Obserwuj nas na:

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (1)

Hanna

3.12.2013 8:40:27

Re: UOKiK karze za nieuczciwą reklamę. Sklep wprowadzał w błąd

A kto i kiedy będzie nakładał kary na pracodawców, którzy obiecują , a po pół roku , twierdzą" przykro mi"


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ

ZOBACZ TAKŻE:

  • Najem telefonów - informacje UOKiK

    Konsumencie, uważaj na firmy, które oferują najem zamiast sprzedaży sprzętu elektronicznego. UOKiK otrzymuje skargi na sklepy, które mogą w niedostatecznie czytelny sposób (...)

  • Rozpowszechnianie przez bank ulotek reklamowych grupowego ubezpieczenia mogło wprowadzać w błąd

    Sąd Najwyższy rozpoznał skargę kasacyjną w sprawie dotyczącej ulotek reklamowych grupowego ubezpieczenia na życie i dożycie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym.

  • Rekordowa kara od UOKiK

    Ponad 120 mln zł – tyle wynosi kara nałożona przez Marka Niechciała prezesa UOKiK za tzw. aferę dieselgate. Sankcja została nałożona na Volkswagen Group Polska za wprowadzenie w błąd (...)

  • Cena usługi tylko pod dodatkowymi warunkami?

    Myślisz, że znalazłeś atrakcyjną cenę na telefon lub internet, a okazuje się, że musisz zgodzić się na marketing lub elektroniczną fakturę? Prezentowanie cen z rabatem tak jak cen standardowych (...)

  • UOKiK przypilnuje cen...

    Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK, podjął decyzję o powołaniu zespołu, który przyjrzy się wzrostom cen żywności i produktów higienicznych. Pracownicy UOKiK oraz Inspekcji (...)

NA SKÓTY