UOKiK karze za nieuczciwą reklamę. Sklep wprowadzał w błąd

Przy zakupie dwóch sztuk - rabat na każdą 60 proc. Rabat udzielany od ceny detalicznej, nie dotyczy kolekcji jesień/zima 2012/2013 - to hasło z wyprzedaży w sklepach obuwniczych Nine West. W rzeczywistości rabat był udzielany od ceny przed wyprzedażą, a nie po obniżce. Za wprowadzenie konsumentów w błąd na właściciela sklepów Nine West, spółkę Apparel, nałożono karę 29 tys. zł.

Postępowanie zostało wszczęte na podstawie zawiadomień konsumentów, którzy skarżyli się na hasła promujące wyprzedaż obuwia w salonach Nine West. Zachęcały do kupna dwóch par w zamian za otrzymanie rabatu od ceny detalicznej. Jak ustalił Urząd, rabat był naliczany nie od ceny na produkcie - czyli tej obniżonej w okresie sezonowej promocji, ale od ceny przed obniżką. W rezultacie konsumenci zostali wprowadzeni w błąd nieprawdziwą informacją o rabacie.

Porady prawne

Za wprowadzenie konsumentów w błąd na właściciela sklepów Nine West, spółkę Apparel, nałożona kara wyniosła 29 009 zł. Przedsiębiorca zaprzestał wykorzystywania zakwestionowanej reklamy. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ spółka odwołała się do sądu.

źródło: www.uokik.gov.pl


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • Hanna 2015-12-03 08:40:27

    A kto i kiedy będzie nakładał kary na pracodawców, którzy obiecują , a po pół roku , twierdzą" przykro mi"


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika