W sprawie edukacji ekonomicznej w szkołach
Poniżej przedstawiamy stanowisko Ministerstwa Edukacji Narodowej w sprawie artykułu w "Gazecie Wyborczej" dotyczącego edukacji ekonomicznej w szkołach:
W związku z artykułem „Gospodarka w szkołach, głupcze!" (Gazeta Wyborcza z 25 sierpnia 2008 r.), autorstwa Niny Hałabuz, Ministerstwo Edukacji Narodowej oświadcza, że nie zostały jeszcze podjęte decyzje co do liczby godzin z edukacji ekonomicznej. Liczbę godzin określa rozporządzenie o ramowych planach nauczania, które dopiero będzie przygotowywane przez MEN. Natomiast treści związane z radzeniem sobie z finansami (kredyty, odsetki, rachunki) są przedmiotem nauczania na kilku przedmiotach - nie tylko na lekcjach przedsiębiorczości - także na lekcjach matematyki i wiedzy o społeczeństwie. Doceniając znaczenie treści ekonomicznych w nauczaniu, MEN proponuje uczniom liceów nowy, dotychczas nieistniejący przedmiot mający charakter zajęć praktycznych - „Ekonomię w praktyce". Ministerstwo Edukacji Narodowej liczy na to, że wszystkie zajęcia dotyczące problematyki ekonomicznej (w tym zajęcia z przedsiębiorczości) w istotny sposób wpłyną na poprawę poziomu wiedzy ekonomicznej absolwentów polskich szkół.
Źródło: www.men.gov.pl
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?