Chronologiczne prowadzenie akt pracowniczych
Pytanie:
"Co oznacza określenie "chronologicznie" w rozporządzeniu w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy? Czy chodzi o chronologię według dat wystawienia dokumentu czy o datę przyjętą jako wpływ dokumentu do teczki pracowniczej?"
Odpowiedź prawnika: Chronologiczne prowadzenie akt pracowniczych
Dokumenty znajdujące się w poszczególnych częściach akt osobowych powinny być ułożone w porządku chronologicznym oraz ponumerowane; każda z tych części powinna zawierać pełny wykaz znajdujących się w nich dokumentów.
Prawodawca nie doprecyzował o jaka chronologię chodzi. Skoro jest mowa o chronologii dokumentów, to należy naszym zdaniem stosować chronologię według daty wystawienia dokumentu, a nie według daty wpływu.
Bowiem o chronologii dokumentu decyduje data jego wystawienia a nie wpływu.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?