Kontrola wewnętrzna w zakładzie pracy
Pytanie:
"Jakie prawa i obowiązki mają pracownicy, w stosunku do osób z wydziału kontroli wewnętrznej w danym zakładzie pracy, czy protokoły kontroli muszą być przedstawione pracownikowi?"
Odpowiedź prawnika: Kontrola wewnętrzna w zakładzie pracy
Kontrola wewnętrzna, jak sama nazwa wskazuje, jest dokonywana wewnątrz zakładu pracy i na podstawie wewnętrznych przepisów tam obowiązujących. Obowiązki pracownika związane z jej przeprowadzaniem może określać sam pracodawca, bądź przepisy obowiązujące na terenie zakładu. w związku z tym, że tego typu kontrole dokonywane są na potrzeby pracodawcy nie wydaje się koniecznym udostępnianie protokołów pokontrolnych pracownikom. W przypadku kontroli zewętrznej, np. Państwowej Inspekcji Pracy, pracownik ma obowiązek współpracy z inspektorami. Także biorąc pod uwagę obowiązek pracodawcy zatrudniającego więcej niż 100 pracowników stworzenia służby bhp, która pełni funkcje doradcze i kontrolne w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, to służba ta także podlega pracodawcy. Jest ona zobowiązana do ścisłej współpracy w szerokim zakresie z pracodawcą, zel nie ma w rozporządzeiu wykonawczym mowy o przedstawianiu do wglądu protokołów pracownikom. Ci ostatni są zobowiązani do współpracy ze służbą w celu ułatwienia przeprowadzania kontroli.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?