Odesłanie faktury korygującej

Pytanie klienta:

""Przysłano mi fakturę korygującą. Korekta nie jest z mojej winy. Korekta jest wyłącznie wynikiem działań i decyzji sprzedającego. Czy jestem zobowiązany odesłać kopię faktury korygującej na własny koszt? Czy przysługuje mi refundacja kosztu jej odesłania? ""

Odpowiedź prawnika:

Zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie podatku od towarów i usług (VAT) wystawca faktury korygującej jest zobowiązany do posiadania potwierdzenia otrzymania korekty faktury przez nabywcę towaru lub usługi, dla którego wystawiono fakturę (art. 29 ust. 4a ustawy o VAT).

W praktyce to potwierdzenie jest uzyskiwane poprzez podpisanie i odesłanie faktury korygującej przez odbiorcę. Wprawdzie przepisy nie nakładają wprost na odbiorcę konieczności odsyłania kopii faktury korygującej, ani tym bardziej ponoszenia kosztów wysyłki, ale jest to powszechnie przyjęte w stosunkach gospodarczych. Oczywiście odbiorca może żądać od wystawcy faktury korygującej zwrotu kosztów odesłania faktury korygującej.

Piotr Geliński - Doradca podatkowy

Doradca podatkowy nr 10841; magister prawa (absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego).

Od 2002 r. zdobywał doświadczenie jako współpracownik znanych kancelarii prawnych i kancelarii doradztwa podatkowego. Od 2008 r. wykonuje zawód doradcy podatkowego obecnie w formie spółki doradztwa podatkowego;

Specjalizuje się w: udzielaniu porad, opinii i wyjaśnień z zakresu obowiązków podatkowych; analizie obciążeń podatkowych i ich optymalizacji, planowaniu podatkowym; ocenie umów pod względem wynikających z nich obowiązków podatkowych; doradztwie w sporach z organami podatkowymi, podczas kontroli podatkowej i skarbowej oraz w postępowaniach z zakresu zobowiązań podatkowych, w tym także w postępowaniach sądowoadministracyjnych.