e-prawnik.pl Porady prawne

Podpis elektroniczny w bankowości elektronicznej

Pytanie:

Dysponuję podpisem elektronicznym zgodnym z art. 78 § 2 k.c. Ostatnio zmieniłem numer telefonu, który służy do potwierdzania przelewów kodami sms i chciałem zaktualizować go w banku. Wysłałem listem podpisany druk bankowy dwa razy, za każdym razem wg banku mój podpis nie zgadzał się ze wzorem. Zaproponowałem wysyłkę oświadczenia podpisanego elektronicznie. Nie, oni tak nie mogą, musi być na piśmie. W ten sposób nie mogę zrobić przelewu wolnych środków. Które przepisy regulują tą kwestię? Czy art. 78 § 2 k.c. jest nadrzędny wobec innych uregulowań ustawowych lub umownych między konsumentem a bankiem?

Masz inne pytanie do prawnika?

Odpowiedź prawnika: Podpis elektroniczny w bankowości elektronicznej

14.12.2012

Kwestia zmiany danych wykorzystywanych w celu uzyskania dostępu do bankowości elektronicznej i dokonywanych w jej ramach operacji jest regulowana w drodze postanowień zawartych w drodze stosownej umowy z bankiem lub regulaminów bankowości elektronicznej. Jeśli bank nie dopuszcza zmiany danych bankowości elektronicznej w drodze podpisu elektronicznego, czy to ze względów technicznych czy konieczności szerokiej weryfikacji danych klienta lub innych, to nie jest możliwe narzucenie bankowi konieczności uwzględnienia oświadczeń złożonych zgodnie z art. 78 § 2 kc. Pierwszeństwo w tej kwestii ma umowa z bankiem oraz inne zaakceptowane przez klienta regulaminy dotyczące bankowości elektronicznej.

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ