e-prawnik.pl Porady prawne

Powierzchnia biurowa dla pracownika

Pytanie:

Ile powierzchni biurowej powinno wypadać na pracownika?

Masz inne pytanie do prawnika?

Odpowiedź prawnika: Powierzchnia biurowa dla pracownika

Przedstawione zagadnienie zasadniczo reguluje rozporządzenie ministra pracy i polityki socjalnej z dnia 26 września 1997 roku w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Według § 2 pkt.4 rozporządzenia „pomieszczeniem stałej pracy” jest to pomieszczenie pracy, w którym łączny czas przebywania tego samego pracownika w ciągu jednej doby przekracza 4 godziny. Natomiast zgodnie z § 19 rozporządzenia powierzchnia i wysokość pomieszczeń pracy powinny zapewniać spełnienie wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem rodzaju wykonywanej pracy, stosowanych technologii oraz czasu przebywania pracowników w tych pomieszczeniach. Na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy powinno przypadać co najmniej 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2 m2 wolnej powierzchni podłogi (nie zajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp.).

Potrzebujesz porady prawnej?