Rozszerzenie działalności a zawiadomienie urzędu

Pytanie:

Prowadzę firmę (zajmuję się handlem internetowym w Warszawie, zatrudniam pracowników). Chciałbym rozszerzyć działalność (myjnia samochodowa) w Warszawie, ale na innej ulicy. Działalność wcześniej zgłaszałem do Urzędu Skarbowego. Biuro rachunkowe twierdzi, że nie ma obowiązku zgłaszania rozszerzenia działalności do Urzędu Skarbowego i nie ma takiej podstawy prawnej. Czy biuro rachunkowe ma rację? Czy jednak będę miał obowiązek zgłosić ten fakt do Urzędu Skarbowego?

Masz inne pytanie do prawnika?

ODPOWIEDŹ PRAWNIKA

Zgodnie z art. 5 ust. 4 ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników, zgłoszenie identyfikacyjne podatników wykonujących działalność gospodarczą zawiera również informacje dotyczące tej działalności.

Jak stanowi art. 9 ust. 1 wskazanej wyżej ustawy, podatnicy mają obowiązek aktualizowania danych objętych zgłoszeniem identyfikacyjnym przez dokonanie zgłoszenia aktualizacyjnego do właściwego naczelnika urzędu skarbowego, w terminach wskazanych w tym przepisie. 

Zgodnie z rubryką C.5 formularza NIP-1 zgłoszeniu podlegają również adresy miejsc wykonywania działalności, zarówno głównego, jak i pozostałych. W przypadku zmiany tych danych, a więc również w przypadku podjęcia działalności pod kolejnym adresem (dotychczas niezgłoszonym do urzędu skarbowego), należy dokonać zgłoszenia aktualizacyjnego NIP-1.

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ

ZOBACZ TAKŻE: