Telefon komórkowy jako koszt uzyskania przychodu
Pytanie:
"Prowadzę firmę w okresie letnim, telefon komórkowy jest zarejestrowany na firmę. Czy można ująć w koszty uzyskania przychodu faktury za telefon komórkowy z okresu, kiedy działalność firmy jest nieaktywna, tj. w miesiącach: styczeń, luty, marzec, kwiecień?"
Odpowiedź prawnika: Telefon komórkowy jako koszt uzyskania przychodu
Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23.
Jeżeli podatnik w danym okresie (np. zimowym) faktycznie nie prowadzi działalności gospodarczej i nie osiąga przychodów, organy podatkowe mogą kwestionować możliwość zaliczania ponoszonych w tym okresie wydatków (np. na rozmowy telefoniczne) do kosztów uzyskania przychodów, chyba że podatnik potrafiłby wykazać, iż prowadził rozmowy w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów (np. z dotychczasowymi i przyszłymi kontrahentami).
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?