Pytanie:
"Dokonuję sprzedaży kiosku (grunt był dzierżawiony), w ramach działalności stanowił środek trwały. Czy wystarczy, że potwierdzę sprzedaż kiosku fakturą ze stawką zw., czy również powinienem wystawić umowę kupna-sprzedaży?"
Odpowiedź prawnika: Umowa kupna-sprzedaży
Kiosk nie jest nieruchomością, a więc do jego sprzedaży nie jest wymagana szczególna forma umowy sprzedaży. Umowa taka może zostać zawarta również ustnie. Przepisy podatkowe w tym względzie również nie stawiają szczególnych wymogów. Ewentualnie dla celów dowodowych strony powinny rozważyć spisanie pisemnej umowy, co może być korzystne zwłaszcza dla sprzedającego, gdyż przykładowo w umowie można zawrzeć postanowienie, w którym kupujący potwierdza, iż zna stan techniczny i stan prawny nabytej rzeczy i nie wnosi z tego tytułu żadnych zastrzeżeń.
Piotr Geliński
Doradca podatkowy
Doradca podatkowy nr 10841; magister prawa (absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego).
Od 2002 r. zdobywał doświadczenie
jako współpracownik znanych kancelarii prawnych i kancelarii
doradztwa podatkowego. Od 2008 r. wykonuje zawód doradcy podatkowego obecnie w formie spółki doradztwa podatkowego;
Specjalizuje się w: udzielaniu porad, opinii i wyjaśnień z zakresu obowiązków podatkowych; analizie obciążeń podatkowych i ich optymalizacji, planowaniu podatkowym; ocenie umów pod względem wynikających z nich obowiązków podatkowych; doradztwie w sporach z organami podatkowymi, podczas kontroli podatkowej i skarbowej oraz w postępowaniach z zakresu zobowiązań podatkowych, w tym także w postępowaniach sądowoadministracyjnych.
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?