Zgłoszenie likwidacji do urzędu skarbowego
Pytanie:
"Spółka z o.o. została postawiona w stan likwidacji w dniu 17.10.2008 r. W jakim terminie powinna w związku z tym zgłosić do urzędu skarbowego aktualizację NIP-2 i VAT-R - 14 dni po uchwaleniu likwidacji, czy dopiero po rejestracji tego faktu w KRS?"
Odpowiedź prawnika: Zgłoszenie likwidacji do urzędu skarbowego
Zgodnie z art. 272 Kodeksu spółek handlowych, rozwiązanie spółki następuje po przeprowadzeniu likwidacji, z chwilą wykreślenia spółki z rejestru. Do tego czasu spółka ciągle ma osobowość prawną, a jedynie do nazwy ma dodane oznaczenie "w likwidacji". Dodanie tego oznaczenia powoduje, że trzeba zawiadomić o tym urząd skarbowy i ZUS. W urzędzie skarbowym należy złożyć NIP-2 w ciągu 14 dni. Natomiast w ZUS powinien być złożony druk ZUS ZIPA.
Jak stanowi z art. 290 Kodeksu spółek handlowych, o rozwiązaniu spółki likwidator albo syndyk zawiadamia właściwy urząd skarbowy, przekazując odpis sprawozdania likwidacyjnego.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?