Odpowiedź prawnika: Faktura-błąd w nazwie odbiorcy
Prawidłowe jest wystawienie faktury korygującej przez sprzedawcę. Co prawda pomyłki w nazwie nabywcy co do zasady mogą być korygowane w drodze wystawienia noty korygującej (por. § 21 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług - Dz. U. Nr 97, poz. 971), lecz zarówno na gruncie poprzedniej ustawy VAT, jak i obecnie nie ma wątpliwości, że notami korygującymi mogą być poprawiane wyłącznie drobne pomyłki. Sytuacji, gdy na fakturze został wpisany zły odbiorca nie można uznać za drobną pomyłkę (błędy, które nie uniemożliwiają odliczenia podatku naliczonego), a w konsekwencji konieczne jest w takim przypadku wystawienie faktury korygującej.

