Odpowiedź prawnika: Umieszczenie reklamy na chodniku
Na wstępie należy wyjaśnić pojęcie chodnika jest to bowiem część drogi przeznaczona do ruchu pieszych. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrasrtruktury za umieszczenie reklam o powierzchni nieprzekraczającej 1 m2 umieszczonej nad lub na obiekcie, w którym prowadzona jest działalność gospodarcza, zawierającej tylko informacje o prowadzonej działalności opłata wynosi 0,50 zł. za każdy dzień. Jeżeli reklama zawiera informacje o gminie, powiecie lub województwie (np. plany, mapy, tablice) opłata wynosi 0,10 zł. Zamieszczenie innej reklamy kosztuje 21,80 zł. Dla reklam świetlnych i podświetlanych stawkę opłaty podwyższa się o 100%. Warto też przytoczyć roziwiązanie Naczelnego Sądu Administracyjnego w tej sprawie, który twierdzi, że umieszczenie reklamy w pasie drogowym wymaga uzyskania uprzedniego zezwolenia, zaś przez pas drogowy należy rozumieć nie tylko powierzchnię drogi, ale także określoną przestrzeń nad tą powierzchnią.