Bank musi przekazać klientowi bardzo dokładne informacje

Przed zawarciem umowy z bankiem klient musi mieć możność zapoznania się z wszystkimi przepisami, które będą się do niej odnosiły. Bank zobowiązany jest informować każdego klienta z osobna o zmianach w cenniku opłat. Dodatkowe opłaty za usługi muszą mieć uzasadnienie w ponoszonych przez bank kosztach.

Takie wnioski wynikają z wczorajszego wyroku Sądu Najwyższego. Sprawę wszczął prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W pozwie przeciwko Bankowi Millennium (poprzednio BIG Bank Gdański) zakwestionował kilka postanowień regulaminu ogólnego otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych oraz regulaminu wydawania i użytkowania kart Visa Elektron dla osób fizycznych.

Porady prawne

Rzeczpospolita 18.02.2005 r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika