Bank odpowiada za problemy z kartą
Nie może on z góry wykluczyć swojej odpowiedzialności, gdy bankomat nie wypłacił nam gotówki, a sklep nie zaakceptował karty płatniczej.
Uznał tak Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie przeciwko AIG Bank Polska S.A. z siedzibą we Wrocławiu (obecnie Santander Consumer Bank S.A. z siedzibą we Wrocławiu) - donosi Gazeta Prawna.
Według sądu w regulaminie banku znajdowały się punkty, które naruszają prawo. Jeden z nich zwalniał bank z odpowiedzialności za odmowę akceptacji karty przez punkt handlowo-usługowy, nieprawidłowe przeprowadzenie transakcji przez punkt handlowo-usługowy lub odmowę wypłaty gotówki w bankomacie.
Sędzia podkreślił, że taki zapis w regulaminie lub umowie jest niedopuszczalny, ponieważ może zajść sytuacja, iż odmowa zaakceptowania transakcji będzie wynikała z działań lub zaniechań banku jako wystawcy karty.
Ponadto klauzula szerzej niż przewiduje to ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych określa zakres okoliczności, w których bank nie ponosi odpowiedzialności wobec konsumenta - czytamy na łamach Gazety Prawnej.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?