Na utworzenie takich punktów sądy mają czas do 1 stycznia 2013 roku. Od tego czasu ma obowiązywać odświeżony regulamin urzędowania sądów powszechnych.
Obecnie dokument znajduje się on etapie projektu – donosi Gazeta Prawna.
Zakłada on, że biuro obsługi powinno obejmować: biuro podawcze, kasę (lub urządzenie umożliwiające dokonanie wpłaty) oraz czytelnię.
Ponadto ma być tak usytuowane, aby osoby wchodzące do sądu bez problemu mogły je znaleźć. Petent będzie mógł uzyskać w takim miejscu podstawowe informacje na temat m.in. danych teleadresowych sądów oraz właściwości wydziałów. Udzielanie informacji będzie miało formę przede wszystkim wręczania odpowiednich broszur.
- Biura obsługi interesantów przejmą ciężar pierwszego kontaktu z interesantem, a także przewodnika i opiekuna osoby, która będzie potrzebowała pomocy, po znalezieniu się w sądzie – cytuje gazeta fragment uzasadnienia projektu.