Boom na rynku AGD
Polska buduje się na potęgę, a już odczuwają to producenci AGD. Najbardziej ci, którzy zainwestowali nad Wisłą. I dziś tego nie żałują. W ostatnich latach krajowe i zagraniczne firmy zainwestowały w Polsce kilkaset milionów euro w produkcję sprzętu AGD. Dzięki temu nad Wisłą (a konkretnie w Wałbrzyskiej i Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej) powstało prawdziwe zagłębie produkcji białego sprzętu. Polska wyrosła na najważniejszego, obok Włoch i Niemiec, producenta sprzętu AGD w Europie. Badania rynkowe pokazują, że były to trafione inwestycje. Sprzedaż sprzętu AGD w Polsce zaczyna się rozkręcać na dobre.
Z najnowszego raportu firmy Dun & Bradstreet, wynika, że sprzedaż tzw. białego sprzętu AGD (pralki, lodówki, kuchenki) w pierwszym półroczu tego roku wzrosła w Polsce prawie o 10 proc. w stosunku do tego samego okresu 2005 r. Dynamika wzrostu sprzedaży większości kategorii na tym rynku jest dwucyfrowa. Najszybciej rośnie sprzedaż zmywarek. W pierwszym półroczu była ona aż o 42 proc. wyższa niż rok wcześniej, a suszarek bębnowych o ponad 50 proc. Szybko rośnie też sprzedaż zamrażarek (18 proc.) oraz pralek (12,7 proc.).
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?