Brak opłaty w terminie, znak towarowy stracony

Firma, która spóźni się z opłatą za zgłoszenie znaku towarowego, może poprosić o przywrócenie terminu na jej uiszczenie. Ma na to jednak tylko sześć miesięcy

 

Przypomniał o tym Naczelny Sąd Administracyjny, interpretując przepisy prawa własności przemysłowej (tekst jedn. Dz. U. z 2003 r. nr 119, poz. 1117 ze zm.). Kasację w tej sprawie wniosła wrocławska spółka cywilna Leo Profesjonalne Kosmetyki do Włosów. Chciała uzyskać prawo ochronne na swój znak towarowy (słowno-graficzny). Urząd Patentowy jednak umorzył postępowanie w tej sprawie, bo spółka nie uiściła wymaganej jednorazowej opłaty za zgłoszenie. Wcześniej UP poprosił ją o przysłanie kopii wpłaty, bo twierdziła, że dokonała jej przelewem bankowym. Okazało się, że przelew dotyczył innej wpłaty.

Mimo upływu wielu miesięcy spółka nie wniosła prawidłowo opłaty, choć była do tego wzywana. Dopiero po ponad roku od umorzenia postępowania złożyła wniosek o przywrócenie terminu wniesienia opłaty. Nie przedstawiła jednak żadnych dowodów, że uchybienie terminu nie wynikło z jej winy. Dlatego UP nie przychylił się do jej wniosku.

Rzeczpospolita 09.09.2005

Michał Włodarczyk - Radca Prawny

Zajmuje się sprawami osób fizycznych jak również przedsiębiorców. Posiada rozległe doświadczenie w poradnictwie w sprawach życiowych osób fizycznych jak również profesjonalnych problemów prawnych przedsiębiorców. Bazując na swoim doświadczeniu skutecznie doradza w sprawach osób fizycznych jak i przedsiębiorców zawsze dbając o praktyczną stronę problemów prawnych z jakimi zwracają się do niego jego klienci.