Chcą zarobić na beatyfikacji polskiego papieża

Samorządowcy z Małopolski liczą, że turyści nie pojadą do Watykanu, lecz wybiorą bliższą i tańszą opcję, czyli Kraków, Wadowice czy Zakopane.

Dlatego w budżecie na rok 2011 sejmik województwa zwiększył wydatki na promocję o 0,5 mln zł.  Wcześniej planował obniżyć go o 0,7 mln zł – informuje Gazeta Prawna.

Transmisja obchodów z beatyfikacji ma być wyświetlana w sieciach kin cyfrowych. Zaplanowane są uroczystości w Łagiewnikach, koncert w Centrum JP II i transmisja watykańskich obchodów na telebimach ustawionych pod Wielką Krokwią. Akcja będzie promowana również w sieci – pod hasłem Papieska Małopolska.

- Budowanie tożsamości regionu w oparciu o kult osoby świętej bardziej przyciągnie turystów, zarówno polskich, jak i zagranicznych – przyznaje w rozmowie z Gazetą Prawną Artur Żyrkowski z Agencji Promocji Miast i Regionów. Dziennik podkreśla, że tak samo zarabiają od wielu lat niektóre regiony we Włoszech czy w Hiszpanii.