Co nie stanowi wypadku przy pracy?

Zakład pracy bywa miejscem niebezpiecznym. Rocznie kilkadziesiąt tysięcy osób uczestniczy w różnych zdarzeniach, które są traktowane jako wypadki przy pracy. Pracownik, którego zdrowie pogorszyło się na skutek wypadku przy pracy, jest traktowany w szczególny sposób i korzysta z wielu świadczeń. O tym, co jest, a co nie jest wypadkiem przy pracy, mówi ustawa z dnia 30 października 2002 roku o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych. Zgodnie z ustawą za wypadek przy pracy uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną powodujące uraz lub śmierć w związku z pracą. Chodzi o incydenty, do których doszło podczas wykonywania przez pracownika zwykłych czynności lub poleceń przełożonych, a nawet o czynności wykonywane bez polecenia. Wypadkami przy pracy są także zdarzenia, które nastąpiły w czasie pozostawania pracownika w dyspozycji pracodawcy, w drodze między siedzibą pracodawcy a miejscem wykonywania obowiązków.

Porady prawne

Rzeczpospolita 22.01.2008 r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika