Czy można wydatki na wniosek o dotację z UE wliczyć do kosztów?

Aby dostać pieniądze z Unii Europejskiej, dziesiątki tysięcy polskich firm muszą przygotować odpowiedni wniosek. Jego koszt to nawet kilka tysięcy złotych. Wielu przedsiębiorców rezygnuje jednak z ubiegania się o pomoc, gdy dowiaduje się, że fiskus nie pozwoli tych wydatków wliczać w koszty. Jest jednak szansa, że to się zmieni

(...)Jeśli jego propozycje wejdą w życie, firmy zamiast wrzucać wydatki na unijny wniosek w koszty, będą mogły starać się o ich refundację.

(...)art. 23 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych mówi, że za koszty uzyskania przychodów nie uważa się kosztów "ze źródeł przychodów", które nie są opodatkowane. Unijne dotacje nie są opodatkowane, w związku z tym - zdaniem fiskusa - firmy nie mogą wpisywać w koszty wydatków na przygotowanie unijnego wniosku.

Porady prawne

Gazeta.pl  13.02.2006 r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika