Czy organizatorzy turystyki odpowiadają za kradzieże bagażu?

Gdy organizatorzy turystyki wynajmują swoim klientom hotele, to nie mogą zastrzegać, że nie odpowiadają za kradzieże w nich i inne szkody.
 
(...)Radca prawny Ewa Wiszniowska z UOKiK podkreślała, że klient, który powierza organizatorowi swój bagaż, ma prawo oczekiwać, iż zarówno on sam, jak i jego rzeczy osobiste będą bezpieczne. Organizator wyjazdu musi natomiast zapewnić klientom i ich rzeczom bezpieczeństwo.
 
(...)Z argumentami UOKiK w obu sprawach zgodził się Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ponieważ zaskarżone postanowienia w umowach z klientami zbytnio wyłączają odpowiedzialność biur podróży - sędziowie uznali je za niedozwolone. Wyroki w tych obydwu sprawach nie są prawomocne (sygn. XVII Amc 100/04 i 6/05).
 
Rzeczpospolita 1.03.2006 r.