Drobne błędy nie są już problemem w zamówieniach publicznych
Na gruncie nieobowiązującej ustawy z 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych jakikolwiek błąd w obliczeniu ceny oznaczał konieczność odrzucenia oferty. Zdarzało się, iż oferty odrzucano nawet wtedy, gdy oferent pomylił się na swoją niekorzyść o kilka groszy, zaokrąglając cenę. Nowa ustawa mówi o poprawianiu tych błędów.
Obecnie zamawiający jest obowiązany do poprawienia omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny w enumeratywnie wyliczonych przypadkach określonych w art. 88 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. nr 19, poz. 177 ze zm.; dalej: pzp). Mogłoby się zatem wydawać, że ustawodawca, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wykonawców, rozwiązał problem definitywnie.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?