Firmy płacą za pozytywne komentarze w sieci
Wychwalając na forach internetowych produkt lub usługę można zarobić nawet 20 tys. złotych.
Według Gazety Prawnej 40 proc. internautów rezygnuje z zakupu lub – wprost przeciwnie – decyduje się na niego na podstawie opinii znalezionych w sieci.
Dlatego firmy i agencje PR płacą internautom za pozytywne komentarze o swoich produktach i negatywne o towarach konkurencji.
Czy kłamliwe komentarze mogą zostać uznane za naruszenie dobrego imienia? - Sąd Najwyższy wskazał, iż dotyczy to wypowiedzi, które mogą spowodować utratę zaufania do osoby prawnej, które jest potrzebne do prawidłowego jej funkcjonowania. Należy przy tym uwzględniać nie tylko znaczenie użytych słów, lecz także kontekst sytuacyjny oraz społeczny ich odbiór oceniany przez ludzi rozsądnych i uczciwych – tłumaczy na łamach Gazety Prawnej Bartosz Tomaszewski, radca prawny w Baker & McKenzie Gruszczyński i Wspólnicy.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?