Gdy operator telefonii proponuje nową umowę przez telefon
Zgodnie z art. 56 ust. 6 prawa telekomunikacyjnego Dostawca usług może umożliwić abonentowi zmianę warunków umowy zawartej na piśmie, o których mowa w ust. 3 pkt 2, 4-7 i 9 za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w szczególności telefonicznie. Chodzi zatem o zmianę dotyczącą:
- rodzaju świadczonych usług;
- okresu, na jaki została zawarta umowa;
- pakietu taryfowego, jeżeli na świadczone usługi obowiązują różne pakiety taryfowe;
- sposobu składania zamówień na pakiety taryfowe oraz dodatkowe opcje usługi;
- okresu rozliczeniowego;
- zakresu świadczonych publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, ze wskazaniem elementów składających się na opłatę abonamentową;
W przypadku skorzystania z uproszczonej formy zmiany umowy dostawca usług obowiązany jest utrwalić oświadczenie abonenta złożone w powyższy sposób i przechowywać je przez okres 12 miesięcy. Obowiązek ten może okazać się bardzo przydatny w sporze z dostawcą usług.
Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w terminie 10 dni, ale nie zawsze. Jeżeli w rozmowie telefonicznej konsument wyraził zgodę na zmianę warunków umowy a dostawca już tę zmianę aktywował to niestety odstąpienia od umowy nie będzie możliwe. Należy przy tym pamiętać, iż zawsze możemy zażądać przesłania pisemnej oferty lub na podany adres e-mail. Jeżeli wprawdzie zaakceptowaliśmy ofertę, ale nie nastąpiło jeszcze rozpoczęcie świadczenia usług według zmienionej umowy to termin na odstąpienia od umowy wynosi 10 dni o dnia otrzymania pisemnego potwierdzenia. Więcej o uprawnieniach konsumenta w Dzienniku Gazecie Prawnej.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?