Jak amortyzować rzeczy wymienione w ramach gwarancji?
W działalności gospodarczej przedsiębiorcy korzystają z szeregu składników majątku zaliczanych do środków trwałych. Nabywając je nikt nie zakłada, że posiadają wady fabryczne, które uniemożliwią ich użytkowanie.
(...)Zwrot wadliwego urządzenia spowoduje u przedsiębiorcy wykreślenie go z ewidencji środków trwałych, jednak bez konieczności korygowania kosztów podatkowych o dokonane do momentu zwrotu odpisy amortyzacyjne.
Jeżeli natomiast chodzi o otrzymany w ramach gwarancji nowy środek trwały, to należy wprowadzić go odrębnie do ewidencji środków trwałych, a jego amortyzację rozpocząć od miesiąca następującego po wprowadzeniu go do ww. ewidencji.
Gazeta Podatkowa 7.09.2006 r.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?