Jak odwołać się od decyzji ZUS?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie emerytur i rent, organ rentowy wydaje decyzję w sprawie przyznania lub odmowy przyznania wnioskowanego przez osobę zainteresowaną świadczenia. Osoba niezadowolona z rozstrzygnięcia może wnieść odwołanie do sądu.

W odwołaniu należy wskazać wady decyzji oraz odpowiednio je uzasadnić. Ponadto w odwołaniu należy podać oznaczenie zaskarżonej decyzji (datę wydania decyzji, wskazać organ, który ją wydał, znak decyzji). Koniecznie musimy pamiętać o podpisaniu odwołania, które możemy złożyć na piśmie, jak i ustnie do protokołu sporządzonego przez organ wydający zaskarżoną decyzję. Odwołanie winno być złożone w terminie wskazanym w decyzji, do właściwego sądu okręgowego - sądu pracy i ubezpieczeń społecznych za pośrednictwem jednostki organizacyjnej ZUS, która tę decyzję wydała, nie później niż w terminie 30 dni od dnia jej doręczenia.

Porady prawne

Gazeta Podatkowa 07.03.2005 r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika