Jak usunąć zniszczony samochód z ewidencji środków trwałych?
Jeśli samochód powypadkowy był objęty dobrowolnym ubezpieczeniem, to można go w całości zamortyzować.
W marcu wprowadziłem do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych samochód firmowy. Od kwietnia go amortyzowałem. W lipcu mój kierowca miał poważny wypadek (nie ze swojej winy) w drodze do kontrahenta. Spędził dwa miesiące w szpitalu, a auto było tak zniszczone, że nawet nie było czego naprawiać. Jak mam rozliczyć podatkowo takie zdarzenie? — pyta nasz czytelnik.
(...)— W ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych powinien napisać, dlaczego i kiedy zlikwidował samochód, a także wykreślić auto z tej ewidencji w miesiącu jego likwidacji, czyli w tym wypadku w lipcu — stwierdza Andrzej Mazur, doradca podatkowy w Ernst & Young w Poznaniu.
Dobrze przy tym mieć sporządzone przez policję albo straż pożarną dokumenty, które są dowodem poniesienia straty.
Puls Biznesu 10.10.2006 r.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?