Jak usunąć zniszczony samochód z ewidencji środków trwałych?

Jeśli samochód powypadkowy był objęty dobrowolnym ubezpieczeniem, to można go w całości zamortyzować.

W marcu wprowadziłem do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych samochód firmowy. Od kwietnia go amortyzowałem. W lipcu mój kierowca miał poważny wypadek (nie ze swojej winy) w drodze do kontrahenta. Spędził dwa miesiące w szpitalu, a auto było tak zniszczone, że nawet nie było czego naprawiać. Jak mam rozliczyć podatkowo takie zdarzenie? — pyta nasz czytelnik.

(...)— W ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych powinien napisać, dlaczego i kiedy zlikwidował samochód, a także wykreślić auto z tej ewidencji w miesiącu jego likwidacji, czyli w tym wypadku w lipcu — stwierdza Andrzej Mazur, doradca podatkowy w Ernst & Young w Poznaniu.

Porady prawne

Dobrze przy tym mieć sporządzone przez policję albo straż pożarną dokumenty, które są dowodem poniesienia straty.

Puls Biznesu 10.10.2006 r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika