Jak zwiększyć wydajność pracowników i zaoszczędzić?

Zarządcy biurowców szukają oszczędności, inwestując po kilkaset tysięcy złotych w nowoczesne systemy klimatyzacyjne i energetyczne. W ten sposób rachunek za prąd może zmniejszyć się nawet o 40 proc., a więcej tlenu w pomieszczeniach oznacza zwiększenie wydajności pracowników o ok. 10 proc. Instalacja klimatyzacyjna i wentylacyjna funkcjonująca w każdym budynku komercyjnym przypomina dużą fabrykę, umożliwiającą skuteczne funkcjonowanie biurowca oraz rzeszy pracowników, którym przyszło w nim pracować. Miesięcznie średniej wielkości warszawski biurowiec zużywa od 500 do 700 MWh, czyli mniej więcej tyle co 2 - 2,2 tys. przeciętnych gospodarstw domowych. Zastosowanie nowoczesnych systemów grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych może obniżyć wydatki na energię oraz serwis od 20 do 50 proc. Oszczędności najczęściej wahają się w okolicach 40 proc.

Porady prawne

Rzeczpospolita 10.12.2007 r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika