Jakie mogą być kłopoty ze zwrotem samochodu oddanego w leasing?

(...)Przedsiębiorcy coraz częściej korzystają z umów leasingowych full service (najmu długoterminowego), gwarantujących nie tylko finansowanie zakupu, ale też stały serwis techniczny.

(...)Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę, że w momencie oddawania auta mogą zacząć się problemy z ostatecznym rozliczeniem umowy. Okazuje się bowiem, że za dodatkowe naprawy, których firma dokonuje, aby przywrócić pojazd do stanu używalności, trzeba czasem zapłacić kilka tysięcy złotych (np. za lakierowanie porysowanego nadwozia, wymianę kompletu opon i felg).

(...)Problem jest na tyle poważny, że Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów ustalił specjalne reguły dotyczące zwrotu samochodów po zakończeniu umowy oraz powołania arbitrów, którzy będą rozstrzygać spory.

Porady prawne

(...)Dotychczas wypożyczalnie samochodów znane były głównie z tego, że jeśli musiały uzupełnić do pełna bak w oddawanym przez klienta samochodzie, to doliczały za to co najmniej 30-, a nawet 50 proc. marżę. Ale podobnie jak w przypadku samochodów udostępnianych przez firmy leasingowe, klienci muszą się przygotować także na inne ewentualne dodatkowe koszty. Za drobne uszkodzenia, których usunięcie kosztuje mniej niż 500 zł, trzeba płacić z własnej kieszeni.

Rzeczposplita 2.06.2006 r.

 


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika