Jakie problemy napotka osoba chcąca wnieść pismo przez Internet?

Od połowy sierpnia urzędy będą musiały przyjmować podania i wnioski obywateli przez Internet. Będą jednak kłopoty z opłacaniem tych dokumentów
 
(...)Składając podanie, trzeba wnieść opłatę skarbową i administracyjną.
 
(...)Rozporządzenie dopuszcza elektroniczną formę potwierdzania wpłaty. Urzędnik banku może przesłać nam plik z potwierdzeniem dokonanym za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego. Mało który bank jednak świadczy takie usługi. - W praktyce rozporządzenie uniemożliwia, bez dodatkowej usługi bankowej, w pełni elektroniczne załatwienie sprawy, tj. wniesienie e-podania i jednoczesną zapłatę opłaty skarbowej.
 
(...)Mniejszy problem wywołuje opłata administracyjna, którą tradycyjnie petenci uiszczają w okienku urzędu.
 
(...)Niezależnie od koncepcji ministerstwa instytucje bankowe prowadziły nieformalne przygotowania do wprowadzenia e-znaczka skarbowego. Miał on umożliwić "doklejanie" do podań potwierdzenia dokonania opłaty skarbowej na podobnej zasadzie, jak to się dzieje z bezpiecznym podpisem elektronicznym.

Rzeczpospolita 4.04.2006 r.