Kary za opóźnienia lotów
Przewoźnicy dostaną kary finansowe, jeśli nie będą respektować roszczeń pasażerów za opóźnienia w lotach, ich odwołanie albo sprzedanie zbyt dużej liczby biletów.
Sejm uchwalił w czwartek ostateczną wersję nowelizacji prawa lotniczego. Ma ona dostosować polskie regulacje do prawa Unii Europejskiej. Przepisy nowelizacji przewidują, że pasażer będzie mógł skarżyć się do Urzędu Lotnictwa Cywilnego, gdy np. przewoźnik, u którego kupił bilet, nie zabierze go na pokład z powodu braku miejsc (tzw. overbooking), odwoła lot albo samolot się spóźni. Przewoźnikowi grozić będzie kara, jeśli np. nie wypłaci klientowi należnego mu odszkodowania albo nie zwróci części ceny biletu po umieszczeniu pasażera w niższej klasie w samolocie.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?