Koniec z opłatami za monitorowanie zaległości w rachunkach za telefon

Polkomtel nie może pobierać od klientów zalegających z płatnościami 5 zł za monitorowanie stanu należności klienta. Ta praktyka narusza zbiorowe interesy konsumentów.

(...)Uznał bowiem, że monitorowania stanu należności klienta w razie opóźnienia z zapłatą nie można kwalifikować jako usługi. Dlaczego? Bo działanie takie nie wiąże się dla abonenta z żadną korzyścią. UOKiK uważa wręcz, że pobieranie tego typu opłaty stanowi próbę przerzucenia na konsumenta niektórych kosztów działalności spółki.

Rzeczpospolita 22.12.2005 r.

Porady prawne

Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika