Kto ponosi ryzyko opóźnienia dostawy?
W umowie z dilerem termin odbioru auta powinien być dokładnie określony. Salon samochodowy nie może bowiem przerzucać na klienta ryzyka opóźnienia dostawy.
(...)We wzorcach umów z klientami DaimlerChrysler zastrzegał, że ostateczny termin odbioru auta ustali aneks do umowy, gdyż firma musi wcześniej wiedzieć, kiedy będzie dostawa wozów od ich producenta.
(...)Inna klauzula, uznana przez sąd za niedozwoloną, dotyczyła sytuacji, gdy termin odbioru wyznaczony w aneksie do umowy nie zostanie przez salon dotrzymany.
Umowa zobowiązywała wtedy klienta, aby wyznaczył salonowi dodatkowy (co najmniej 60-dniowy) termin odbioru.
Rzeczpospolita 21.10.2005 r.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?