Likwidacja firmy a podatek Vat

Zamierzam zlikwidować działalność gospodarczą. W ewidencji środków trwałych posiadam zamortyzowany komputer, od zakupu którego odliczyłem podatek VAT. Wiem, że towar ten powinienem ująć w remanencie likwidacyjnym. Słyszałem, że podstawą opodatkowania jest w takim przypadku cena nabycia tego towaru. Czy w związku z tym obowiązany będę do zwrotu odliczonego podatku VAT?

Na podatniku prowadzącym działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej lub handlowej niemającej osobowości prawnej lub podatniku będącym osobą fizyczną, który likwiduje działalność gospodarczą, ciążą obowiązki związane ze sporządzeniem remanentu likwidacyjnego. W remanencie tym podatnik obowiązany jest ująć towary własnej produkcji i towary, które po nabyciu nie były przedmiotem dostawy, a od zakupu których podatnikowi przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego VAT. Oznacza to, że sporządzając remanent likwidacyjny, podatnik ujmuje w nim zarówno towary handlowe, jak również środki trwałe posiadane na dzień likwidacji, od których przysługiwało mu prawo do odliczenia VAT.

Porady prawne

Gazeta Podatkowa 30.06.2005 r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika