Masz reklamę na blogu? Uważaj na fiskusa
Właściciele stron muszą opodatkować wynagrodzenie za promocyjne ogłoszenia.
Problemem może być natomiast wybór sposobu rozliczenia takiego zarobku. Urzędy skarbowe zajmują w tej kwestii odmienne stanowiska – czytamy na łamach Rzeczpospolitej.
Dominujące jest tutaj stanowisko, że wynagrodzenie z reklam jest przychodem z tzw. innych źródeł. Jest to wygodne dla internauty, ponieważ nie musi on w ciągu roku płacić zaliczek na PIT.
– Przychód wykazuje w zeznaniu rocznym, obniża go o koszty, a dochód dolicza do innych (co może jednak spowodować, że wejdzie na wyższy próg podatkowy – z 18 proc. na 32 proc.). Reklamodawca powinien natomiast wystawić PIT-8C, a jeśli tego nie zrobi, grozi mu kara z kodeksu karnego skarbowego – tłumaczy Rzeczpospolitej Piotr Chmieliński, doradca podatkowy w kancelarii Ożóg i Wspólnicy.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?