Można używać logo innej firmy w reklamie porównawczej

Dopuszczalne jest używanie logo innej firmy, pod warunkiem, że nie wprowadza się konsumenta w błąd. Tak wynika z wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (sygn. C-533/06) w sprawie brytyjskich operatorów komórkowych – O2 (UK) Ltd. i Hutchison 3G UK Ltd. Ta druga firma w celu promocji swoich usług wykorzystała charakterystyczne wyobrażenie bąbelków na niebieskim tle, które są przez konsumentów jednoznacznie kojarzone z 02. Potem następowało porównanie z cenami i usługami oferowanymi przez Hutchisona.

Rzeczpospolita 01.07.2008 r.

Porady prawne

Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika