Niemodne palenie, czyli zakaz reklamy papierosów
Kraje Unii muszą zakazać reklamy papierosów w mediach a koncerny tytoniowe nie mogą sponsorować transgranicznych imprez kulturalnych
Zakazy te państwa członkowskie powinny wprowadzić do swojego prawodawstwa najpóźniej do 31 lipca. Obowiązek taki wynika z dyrektywy nr 2003/33/WE w sprawie dostosowania przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych państw członkowskich, związanych z reklamą i sponsorowaniem produktów tytoniowych (Dz. U. UE nr L 152 z 20 czerwca 2003 r.).
Już 12 państw powiadomiło Komisję, że implementowało dyrektywę. Kilka następnych nad tym pracuje.
Rzeczpospolita 01.08.2005 r.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?