Nierówne podatki w reklamie
Przepisy ustaw podatkowych dyskryminują podmioty korzystające z reklamy niepublicznej - taki zarzut chce przedstawić Polska Izba Reklamy przed Trybunałem Konstytucyjnym.
Wniosek, złożony w połowie czerwca, dotyczy art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z nimi można uznać za koszty uzyskania przychodu koszty reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25 proc. przychodów tylko wtedy, gdy reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób (tzw. reklama publiczna).
Rzeczpospolita 05.08.2005 r.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?