Nowa definicja spamu przeciw konsumentom?
Przepisy antyspamowe utrudnią życie klientom, którzy drogą elektroniczną lub przez telefon będą składali reklamacje i skargi do sklepów i producentów
(...)Chodzi o tzw. antyspamową nowelizację prawa telekomunikacyjnego. Projekt ustawy jest jeszcze w uzgodnieniach wewnątrzresortowych w Ministerstwie Infrastruktury. Ma ułatwić walkę ze spamem, dotychczas mało skuteczną.
– Mamy tylko kilka skarg rocznie – mówi Kamila Kurowska z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który zajmuje się tymi sprawami. – Gdyby przepisy weszły w życie w wersji przygotowanej przez resort ministra Cezarego Grabarczyka i jego poprzedników z PiS, to utrudniłyby nie tylko przesyłanie niezamówionej informacji handlowej, ale też kontakty konsumentów z przedsiębiorcami.
(...)Okazuje się, że po nowelizacji musiałby to robić znacznie ostrożniej. Z definicji informacji niezamówionej (patrz ramka) wynika, że chodzi o taką, która została przesłana do oznaczonego adresata, a na jej otrzymanie odbiorca uprzednio nie wyraził zgody.
(...)Ten i podobne absurdy dostrzega m.in. Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji. Wacław Iszkowski, prezes izby, podkreśla ponadto, że część spamu jest wysyłana nieświadomie.
– Nie można z czymś walczyć tylko przez zastraszanie. Nawet wysokiej klasy specjaliści nie zawsze zdołają szybko się zorientować, że ich komputer stał się zombie [czyli poprzez niego jest rozsyłany spam bez ujawniania autora –red.].
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?