O sposobach finansowania mediów publicznych
Wśród pytań, na które odpowiedzieć musi nowe prawo medialne, jest i to o zasady finansowania mediów publicznych. Od ich prawidłowego ukształtowania zależy bowiem funkcjonowanie całego rynku medialnego.
(...)Najpopularniejszym sposobem utrzymywania mediów publicznych w UE jest model mieszany - zakładający finansowanie ze środków publicznych (subwencje państwowe lub abonament) i z reklamy (proporcje są w poszczególnych krajach różne).
(...)Wydaje się, że tworząc nowe prawo medialne, można rozważyć dwa nowe modele utrzymywania nadawców publicznych: uwzględniający istnienie opłat z tytułu abonamentu i rezygnujący z nich na rzecz nowego rodzaju opłat radiowo-telewizyjnych.

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?