Obowiązki pracodawcy związane z zatrudnianiem pracownika

Obowiązek zgłoszenia nowo zatrudnionego do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego, który obciąża płatnika składek (m.in. pracodawcę) na mocy dyspozycji zawartych w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych oraz ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, jest powszechnie znany. Pracodawca musi dokonać czynności w ciągu 7 dni od daty powstania obowiązku ubezpieczeń. Są jednak jeszcze inne instytucje i organy egzekwujące swoje uprawnienia w zakresie obowiązkowego zgłoszenia faktu zatrudnienia interesującej ich osoby, które powinno wpłynąć od pracodawcy. Przypomnijmy o niektórych z nich.

Porady prawne

Gazeta Podatkowa 08.07.2005 r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika