Interesanci mogą wrzucać do specjalnej urny formularze oceniające pracę sądu i jego pracowników.
Takie rozwiązanie funkcjonuje w Sądzie Okręgowym w Słupsku. Początkowo w formularzu pytano tylko o to, jak petenci zostali obsłużeni. W 2010 roku ankietę rozszerzono o dodatkowe rubryki – pisze Rzeczpospolita, powołując się na najnowsze wydanie kwartalnika informacyjnego Ministerstwa Sprawiedliwości Na wokandzie.
Obecnie kluczowe pytania w ankiecie wypełnianej przez interesanta dotyczą poziomu obsługi oraz działu i pracownika, który obsługiwał daną osobą. Petent może wystawić ocenę bardzo dobrą, dobrą, przeciętną, słabą i złą, i dodatkowo szczegółowo opisać własne spostrzeżenia i uwagi.
Wystawiane przez petentów oceny są powiązane z okresowymi ocenami pracowników administracyjnych. Pozytywne opinie przekładają się ponadto na system nagród. W Słupsku najlepsi mogą liczyć na 2 tys. zł jednorazowej premii. Miesięcznie do skrzynki trafia w ten sposób około 100 wypełnionych formularzy – czytamy na łamach Rzeczpospolitej.