Odchodzący pracownik zabiera klientów firmy

- W Polsce bardzo często zdarza się odchodzenie pracowników z dużych agencji, zakładanie własnych firm i przejmowanie obsługiwanych wcześniej klientów - przyznaje Jerzy Ciszewski, szef agencji Ciszewski PR.

(...)To samo dzieje się w agencjach reklamowych, obrotu nieruchomościami, kancelariach prawnych, firmach handlowych, usługowych, ubezpieczeniowych czy doradczych. Wszędzie tam, gdzie najważniejszym ogniwem biznesu jest klient, a dokładniej - jego budżet.

(...)Kradzież własności firmy jest nie tylko nieetyczna, ale i nielegalna. Organizacje chronią się przed tym różnymi zapisami w kontraktach.

(...)Na tyle daleko, że na rozwiniętych rynkach ktoś, kto ukradł klienta, jest w branży spalony. Bo jeśli raz był nieuczciwy, może mu się to częściej zdarzać. Klienci wychodzą z założenia, że jeśli pracownik nie jest lojalny w stosunku do pracodawcy, nie ma gwarancji, że będzie lojalny w stosunku do nich.

Porady prawne

Życie Warszawy 23.08.2006 r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika